#ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္
(အပိုင္း၉)
စာေရးသူ သန္႔ဇင္ထြြြြြန္း
ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး သာယာလ်က္ရွိျပီး ေနပူရွိန္ေႏြးေႏြးေလးေႀကာင့္ သူ ေပ်ာ္ရႊင္သြား၏။ ဟုတ္ေပသည္ … ေျခာက္ေသြ႕ေသာ ေျမသားျပင္နွင့္ ျဖန့္က်က္ထားသည့္အလင္းေရာင္ စက္ကြင္း၏အပူရွိန္သည္ သူ၏လြတ္ေျမွာက္ျခင္း သေကၤတပင္ မဟုတ္ပါလား ••••
သူက ဂူေပါက္ဝကို ပိတ္ဆို႕ထားသည့္ ျခံဳဘုတ္ႀကီးအတြင္းမွ တိုးထြက္လိုက္ျပီး မိမိေရာက္ေနသည့္ေနရာအား ဆန္းစစ္ေလ့လာႀကည့္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ မသဲကြဲေပ။ မိမိလာခဲ့ေသာ ေနာက္ေက်ာဘက္ကို ျပန္ႀကည့္လိုက္ေသာအခါတြင္မွေတာ့ ႀကီးမားေမာက္ေစာက္လြန္းသည့္ မိုးထိေတာင္ႀကီးကို ေတြ႕ရ၏။
"အင္း … ငါေရာက္ေနတာ မိုးထိေတာင္ႀကီးရဲ႕ ေအာက္ေျခ ေခ်ာက္ကမ္းပါးအတြင္းဘက္မွာ ျဖစ္မယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ငါေဘးမသီရန္မခပဲ ထြက္လာနိုင္တာ ဝမ္းသာစရာပါပဲေလ …"
စင္စစ္ သူသည္ တစ္ခါတစ္ခါ ထထနာတတ္သည့္ ဝမ္းတြင္းမွေဝဒနာေႀကာင့္ ဂူတြင္းမွာပင္ အသက္အဆံုးမခံနိုင္သျဖင့္ ဂူတြင္းမွ လိႈဏ္ေခါင္းမ်ားအတြင္း ဝင္မိဝင္ရာဝင္လာရင္းမွ ေတာင္ေျခသို႔ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ေရာက္ရွိလာသည့္ ေနမင္းသခင္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤတြင္ သ႑ာန္မဲ့ေျမြဟူေသာ
အနွီးသတၲဝါသည္ ေနမင္းသခင္၏ဝမ္းဗိုက္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ္လည္း ေတာင္လယ္ရွိ ဂူအတြင္းတြင္ ေနမင္းသမင္အမွတ္တမဲ့စားလို နီရဲရဲသစ္သီးနွင့္ ႏြယ္ပင္ဟု ယူဆကာ စားလည္းစား၍ ကိုက္ေခ်ကာ ဒဏ္ရာကိုပင္ အံုလိုက္ေသးသည့္အပင္မွာ ေရခဲညြန္႕ေခၚ ရွားပါးေဆးဖက္ဝင္အပင္ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ သ႑ာန္မဲ့ေျမြသည္လည္း အစာအတြက္အဆင္ေျပသြားကာ ေနမင္းသခင္တစ္ေယာက္ ေသကံမေရာက္ သက္မေပ်ာက္ပဲ ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္၏။သို႔မဟုတ္ပါက အေကာင္းအဆိုးဒြန္တြဲကာ ရွားပါးသေလာက္ ျပင္းထန္လြန္းေသာ အစြမ္းအာနိသင္ရွိသည့္ သ႑ာန္မဲ့ေျမြ၏ ေသာင္းက်န္းမႈေႀကာင့္ ေနမင္းသခင္ကား လိႈဏ္ဂူထဲမွာပင္ လူမသိသာမသိ အသက္ေပ်ာက္ရေပလိမ့္မည္။အခုေတာ့ ••••
"ဝါး … ေရွ႕မွာ စမ္းေခ်ာင္းေလးပါလား။ ဒီလိုေရမ်ိဳး မခ်ိဳးဖူးေသးတာနဲ႔ အေတာ္ပဲ။ဟားး ဟားး … "
ေနမင္းသခင္မွာ မိုးထိေတာင္ေပၚတြင္ တစ္သက္နဲ႕တစ္ကိုယ္ မိုးရြာခ်ိန္တြင္သာ ေရလံုလံုေလာက္ေလာက္ခ်ိဳးဖူးျပီး က်န္အက်န္မ်ားတြင္ လက္ယက္တြင္းပမာ တူးထားသည့္ တြင္းငယ္ေလးအတြင္းသို႔ နွင္းခဲမ်ား ေရခဲမ်ားအား ေနေရာင္၌ အရည္ေပ်ာ္ေစ၍ ၄င္းေရျဖင့္သာ ကိုယ္လက္ေဆးေႀကာျခင္းအမႈကို ျပဳရသည့္ျဖစ္ရာ စမ္းေခ်ာင္းကို ေတြ႕သည့္အခါ ဟန္ပင္မေဆာင္နိုင္ေတာ့ေခ်။ထို႔ေႀကာင့္ အေပၚဝတ္အကၤ်ီေလးအား ခြ်တ္ကာ စမ္းေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ ခုန္ခ်ပစ္လိုက္ေလေတာ့သည္။
"ဝုန္း …
ဟားး ဟားး …
ေရအဝ ခ်ိဳးပစ္ရမယ္ကြ …
ေယ့ ေယ့ ဝါးးးဟားဟားး …"
ေနမင္းသခင္က ခုန္ခ်ျပီးသည္နွင့္ ေရထဲတြင္ ခုန္ေပါက္ေအာ္ဟစ္၍ ပတ္ဝန္းက်င္အား လံုးလံုးပင္ သတိမျပဳမမူမိပဲရွိေသာ္လည္း တစ္ကိုယ္တည္းရွိသည္အမွတ္နွင့္ ေရစိမ္ခ်ိဳးေနသည့္ စုခ်င္းလ်ွံမွာေတာ့ ဝုန္းဆိုသည့္အသံနွင့္အတူ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္၏ အသံေႀကာင့္ လန့္ျဖန့္ကာ အတန္ႀကာသည့္အထိ ေငးေႀကာင္သြားျပီးမွ ေဒါသတႀကီးျဖင့္ စြပ္စြဲေျပာဆိုလိုက္၏။
"ရွင္ …ရွင္ …
ရွင္လူယုတ္မာ။ တဏွာရႈးေကာင္ … ေအာက္တန္းက်လွခ်ည္းလား ဟင္…"
ထိုတြင္ တစ္ေယာက္ထဲ ေပ်ာ္ျမဴးေနသည့္ေနမင္းသခင္မွွာ မိမိနားေဘးမွ ခက္ထန္မာေက်ာစြာထြက္ေပၚသည့္ စကားသံေႀကာင့္ လန့္၍ပင္ သြားကာ ေဘးဘီကို လ်ွင္ျမန္စြာႀကည့္လိုက္ရာ ဆံႏြယ္တစ္ေထြႀကီးအား ေက်ာက္စိမ္းေရာင္ဆံထိုးတစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ ထိုးစိုက္ထားျပီး ေဒါသေရာင္ျဖင့္ ရဲရဲေတာက္ေနသည့္ က်ားသစ္မေလးအလား မာန္ဖီးေနသာမ်က္နွာေလးနွင့္အတူ မိမိရင္ဘတ္အား ဒိုင္းခနဲထိမွန္သြားသည့္နွယ္ ေအာင့္တက္သြားေစသည့္ နဂါးမာန္မ်က္ေစာင္း … ဝင္းဝါစိုစြတ္ေနသည့္ အသားအေရနွင့္ အနည္းငယ္ရွည္သေယာင္ရွိသည့္ လည္ပင္းျဖဴလြလြေလး …ထို႔အျပင္ လက္နွစ္ဖက္ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို ပိုင္းဖက္ယွက္သန္းထားသည့္ႀကားမွ ထင္းေနသည့္ အနီရင့္ရင့္မွဲ႕ရွင္သီးေလးနွင့္ ခပ္မို႕မို႕အသားစိုင္ အပိုင္းအစမ်ား … အထူးသျဖင့္ သူမမ်က္နွာတြင္ အမုန္းေတြ ျပည့္နွက္ေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ ••••
"ဟင္ …
ဒါ ဒါ ဘိုးဘိုးေျပာျပဖူးတဲ့ ဒ႑ာရီထဲက လူတစ္ပိုင္းငါးတစ္ပိူင္းဆိုတဲ့ သတၲဝါဆိုတာမ်ားလား မသိဘူး။
ဘိုးဘိုးေျပာတာေတာ့ ဒီလိုေကာင္ေတြက လူကိုေတြ႕ရင္ မုန္းလြန္းလို႔ ကိုက္သတ္တာဆိုလား … "ေနမင္းသခင္မွာ ထိုကဲ့သို႕ ယုတၲိမဲ႔စြာေတြးလိုက္မိျပီး ထိတ္လန့္တုန္လႈပ္သြားကာ စုခ်င္းလ်ွံအား ထပ္မံ၍ အစုန္အဆန္ႀကည့္ရႈစစ္ေဆးလိုက္၏။
ဤတြင္ စုခ်င္းလ်ွံမွာ မိမိအား မ်က္လံုးအျပဴးသားျဖင့္ အငမ္းမရႀကည့္ေနသည့္ လူရမ္းကားအား အစိမ္းလိုက္ဝါးစားခ်င္ပင္ ေပါက္လာကာ စိတ္ထဲေပၚလာသည့္အတိုင္း ျခိမ္းေျခာက္ေအာ္ဟစ္လိုက္၏။ "ရွင္ … ရွင္ ေျပာေလဆိုးေလးပါလား။
အခုခ်က္ခ်င္း ထြက္သြားစမ္း … ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္သခင္မကို ဘာေအာက္ေမ့ေနလဲ … ရွင့္ကို နႈတ္နႈတ္ ႏႈတ္ႏႈတ္စင္းျပီး ခ်က္စားပစ္လိုက္မယ္ ေသနာက် တဏွာရႈးေကာင္…"
"ငါ …ငါ …ငါ …
မ …မ …မဟုတ္… က်ဳပ္ …က်ဳပ္ကြ်န္ေတာ္ မ… မသိ …
လိုက္ …လို႔ပါဗ်ာ …"
ဤကဲ့သို႕ ေနမင္းသခင္၏နႈတ္မွ အဆင္မေခ်ာစြာ တုန့္ျပန္လိုက္ကာ မီးဝင္းဝင္းေတာက္ေနသည့္ သူမ၏မ်က္လံုးအစံုအား ရင္မဆိုင္နိုင္ေတာ့သျဖင့္ ကမ္းေပၚသို႔ျပန္တက္လာလိုက္ျပီး သူ၏အေပၚဝတ္အကၤ်ီေလးအား ေကာက္ယူလိုက္၏။ သို့ရာတြင္ ထြက္ခြာသြားရန္ သင့္ မသင့္ ခ်ီတုန့္ခ်ီတုန့္ျဖစ္ကာ စုခ်င္းလ်ွံအား ေက်ာေပးလ်က္အေနအထားျဖင့္ပင္ ရပ္တန့္ေနလိုက္မိသည္။စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ "သူမသည္ လူသားစစ္စစ္ပါလား…" ဟူေသာ အေတြးတို႔ျဖင့္ အေႀကာင္းမဲ့ ေမာဟိုက္တုန္ရီကာ ေနေလေတာ့သည္။
<> <> <> <> <>
ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္ …
ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္သည္ သိုင္းေလာက၌ အျဖဴတစ္ဝက္ အနက္တစ္ပိုင္းျဖင့္ နန္းေတာ္…ဟု ဆိုေသာ္ျငား သိုင္းဂိုဏ္းလည္းမဟုတ္ … ရဲတိုက္လည္းမမည္ …စံအိမ္လည္း မက်နွင့္ ခြက်က်အေနအထားျဖင့္ ပေဟဠိဆန္စြာ ထင္ရွားေက်ာ္ႀကားေလသည္။ သို႕ေသာ္ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္၏ တည္ေနရာအား သိရွိသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မ်ွ မရွိေပ။
ဤသို႔ဆိုလ်ွင္ အဘယ့္ေႀကာင့္ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္သည္ သိုင္းေလာက၌ ထင္ရွားေက်ာ္ႀကား၍ ေနပါသနည္း။ ရွင္းပါအံ့••••
သိုင္းေလာက၏ ေခါင္းကိုင္ဖခင္ျဖစ္သည့္ ေရွာင္လင္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း၌ ေအးခ်မ္းစြာ တရားအားထုတ္လိုသည့္ အျဖဴေရာင္သိုင္းပညာရွင္ႀကီးမ်ားနွင့္ အထိမ္းသိမ္းခံ သို႕မဟုတ္ အသိတရားရကာ လက္နက္ခ်အလင္းဝင္လိုေသာ အနက္ေရာင္ သိုင္းပညာရွင္ႀကီးမ်ားရွိသကဲ့သို႕ပင္ ေက်ာင္းစိမ္းနန္းေတာ္အတြင္း၌လည္း ေတာခိုဇာတ္ျမွပ္လိုသည့္ အျဖဴေရာင္ /အနက္ေရာင္ သိူင္းသမားႀကီးမ်ား ရွိျခင္း ••••
သိုင္းေလာကအေရးေတာ္ပံုမ်ား၌
ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္မွ ေကာင္းသည္ကိုေရာ မေကာင္းသည္ကိုပါ ဝင္ေရာက္စြတ္ဖက္တတ္ျခင္း •••••
ထို႕ေနာင္ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္မွ သိုင္းသမားတို႕သည္ သိုင္းေလာကဂိုဏ္းေပါင္းစံုမွွ ပညာရပ္မ်ားအား အသံုးျပဳနိုင္သည့္အျပင္ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္၏ မူပိုင္သိုင္းပညာမ်ားျဖစ္ေသာ ေက်ာက္စိမ္းလက္ဝါးသိုင္း ၆၄ကြက္ … ေက်ာက္စိမ္းဓါးဝကၤပါသိုင္း … ေက်ာက္စိမ္းေရာင္ျခည္သံစဥ္လိႈင္းသိုင္း… ေက်ာက္စိမ္းမိုးေျမအတြင္းအားပညာရပ္တို့သည္ အထူးပင္ ထက္ျမက္၍ ေကာင္းမြန္လွေပသည္။ထို႕ေႀကာင့္လည္း ၄င္းတို့နွင့္ ထိပ္တိုက္ဆံုသည့္ မည္သူမဆို အရႈံးနွင့္သာ ရင္ဆိုင္ႀကရျခင္းသည္လည္း ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္၏ ထင္ရွားေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္၏။ သို႕ရာတြင္
ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္မွွ သိုင္းသမားတို႕သည္ မည္သည့္အခါကမွ ေပၚေပၚထင္ထင္လႈပ္ရွားေနထိုင္ေလ့ မရွိပဲ အဆံုးသတ္တြင္မွ သေကၤတတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ေလ့ရွိကာ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္မွွဟူ၍ သိရွိရေသာအခါ ၄င္းသိုင္းသမားတို႕ ႀကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကြယ္၍ သြားႀကျပီးျဖစ္သည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္မွ သိုင္းသမားတို႕သည္ ေျမျပန့္ သိုင္းေလာကႀကီးအတြင္း၌ အသြင္အမ်ိဴးျဖင့္ တည္ရွိေနထိုင္ႀကသလို အခ်ိန္မေရြးလည္း ေျပာင္းေရြ႕၍ လႈပ္ရွားေနထိုင္တတ္ႀကကာ ေျမျပန္႕ထိပ္သီးသူဖုန္းစားဂိုဏ္းႀကီးပမာ သတင္းအဆက္အသြယ္နွင့္ စုဖြဲ႕မႈ အင္အားေကာင္းလွေပသည္။သို႕ေသာ္ ၄င္းတို႕သည္ အဘယ့္ေႀကာင့္ ဤ၍ ဤမ်ွ ပုန္းကြယ္လ်ွိဳ႕ဝွက္စြာ တည္ရွိေနႀကပါသနည္းဟူ၍ အေမးရွိလာလ်ွင္မူ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္ရွင္ကိုယ္တိုင္ကပင္ အေျဖေပးနိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါေခ် ••••။
ယေန႕ ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္၏အတြင္း
ခန္းမေဆာင္တစ္ေနရာ၌ အသက္ ၉၀ခန့္မ်ွွရွိျပီးျဖစ္ေသာ အဘိုးအိုတစ္ေယာက္ လမ္းေလ်ွွာက္ေန၏။ သူ၏ဟန္ပန္ကမူ ေအးေဆးတည္ျငိမ္လွကာ မ်က္လံူးစူးရွျခင္း … နားထင္နွစ္ဖက္ ခ်ိဳင့္ခြက္ျခင္းကင္းသျဖင့္ သိုင္းပညာ မတတ္ဟု ထင္စရာရွိေသာ္လည္း သူ၏အထံမွ ဓားတစ္ေခ်ာင္း၏အေငြ႕အသက္နွင့္အတူ အမ်ိဳးအမည္ေဖာ္ျပရန္ခက္ခဲေသာ စြမ္းအင္တစ္မ်ိဳးျဖန့္က်က္၍ ထြက္ေပၚေနေလသည္။ ထိုအခိုက္ ယင္းခန္းမအတြင္းသို႕ အသက္နွစ္ဆယ္ခန့္ရွိ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ဝင္ေရာက္လာကာ အဘိုးအိုအား ဦးညႊတ္အရိုအေသေပးလိုက္ကာ စကားဆိုလိုက္ေလသည္။
"က်န္းနန္က အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ဆီ္က အစီရင္ခံစာ ေရာက္လာပါတယ္ သခင္ႀကီး …"
ထိုအခါ သခင္ႀကီးဆိုသည့္အဘိုးအိုက လမ္းေလ်ွာက္ေနရာမွ ရပ္တန့္လိုက္ကာ ခပ္ေအးေအးအမူအရာျဖင့္ ျပံဳး၍ တုန့္ျပန္စကားဆိုလိုက္၏။
"ေအးေအး …
သူက ဘာတဲ့လဲကြ …"
ထိုအခါက လူငယ္ေလးက သူ႕လက္ထဲမွ စာရြက္ေခါက္ေလးအား ျဖန္႕ကာ ေရရႊတ္အစီရင္ခံလိုက္ေလသည္။
"ေရႊနဂါးအာမခံဌာန တိုက္ခိုက္ခံရ …
နဂါးဓား … က်ားလက္ဝါး … ေရႊျခေသၤ႕သို္င္းသမားႀကီး သံုးဦးနွင့္အတူ အာမခံအဖြဲ႕သား ၅၀လံုး ေသဆံုး …
လ်ွပ္စစ္ဓား မာေလာက္ဟူတစ္ေယာက္သာ လြတ္ေျမွာက္ …
ေသမင္းတမာန္ဂိုဏ္း
ျပန္လည္ထြက္ေပၚ…
ေသမင္းဧကရာဇ္သိုင္းက်မ္း၏သတင္းနွင့္ ေသမင္းဧကရာဇ္နာမည္ရွိ အသက္၂၀ခန့္လူငယ္တစ္ေယာက္ နာမည္ထြက္လာ …
ဂိုဏ္းေပါင္းစံု အစည္းအေဝးအား က်န္းနန္၌ျပဳလုပ္ရန္ ျပင္ဆင္ေန …"
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပုိင္း ၁၃)
ေနမင္းသခင္ႏွင့္ ေသမင္းဧကရာဇ္ အပုိင္း ၁၃ စာေရးသူ သန္ဇင္ထြန္း ေက်ာက္စိမ္းနန္းေတာ္ႏွင့္ အတိတ္မွအမည္းစက္မ်ား... ေက်...
-
#ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပိုင္း၉) စာေရးသူ သန္႔ဇင္ထြြြြြန္း ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး သာယာလ်က္ရွိျပီး ေနပူရွိန္ေႏြး...
-
#ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပုိင္း ၈) စာေရးသူ သန္႔ဇင္ထြန္း ေနမင္းႀကီးကား သူ၏တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္လ်က္ အေနာက္ဂယ...
-
ေနမင္းသခင္ႏွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ ၁၂ စာေရးသူ.သန္႔ဇင္ထြန္း ေနာက္တစ္ႀကိမ္ေတြ႔ဆုံမႈ.. ေျပး.... ပင္းရြယ္က ေျပးဟုေသာ စကာ...
No comments:
Post a Comment