Monday, June 24, 2019

#ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပုိင္း၁)

#ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပုိင္း၁)

        ဟန္က်ဴ းျမိဳ ့…   ဟန္က်ဴးျမိဳ့သည္ ဟန္တရုတ္လူမ်ိဳးတို့၏ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး၊ အျမဲ  နွင္းမ်ားအုပ္ဆုိင္းလ်ွက္ရွိကာ ၿမိဳ႕၏ေျမာက္ဘက္၌ တရုတ္ျပည္၏ဂုဏ္က်က္သေရေဆာင္

မုိးထိေတာင္ႀကီး   တည္ရွိေလသည္။

တစ္နွစ္ပတ္လုံး နွင္းမ်ားအုပ္ဆုိင္းေနေသာေၾကာင့္

အနွီေတာင္ထိပ္မွာ တိမ္တိုက္မ်ားအႀကားထိ  ထုိးေဖာက္ေနသေယာင္

ရွိေသာေၾကာင့္ မုိးထိေတာင္ဟု အမည္တြင္ျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္ေပသည္။


         ယင္းမိုးထိေတာင္ႀကီးမွာ ျမင့္မားမတ္ေစာက္လြန္းသည္ေႀကာင့္လည္းေကာင္း၊နွင္းရည္မ်ားစိုစြတ္ေနတတ္သည့္ရာသီဥတုေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေတာင္ေပၚသုိ႔

တက္ဝံ့သူဟူ၍ မရွိခဲ့ေပ။ သုိ႔ေသာ္ ေျပာမယံု ၾကံဳမွသိ,ဟူေသာ စကားအတုိင္း  အံ့ႀသဖြယ္အျဖစ္တစ္ခုသည္ ၄င္းမိုးထိေတာင္ႀကီးေပၚ၌ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိ၏။ အဘယ္အေႀကာင္းဆိုေသာ္  ယခုအခါ ယင္းမုိးထိေတာင္ေပၚ၌

အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လွျပီျဖစ္ေသာ အဖုိးအုိတစ္ဦးႏွင့္အသက္၁၈နွစ္အရြယ္ လုလင္ပ်ိဳတစ္ဦးတို႔ ေရာက္ရွိေနထိုင္လ်က္ရွိေသာေႀကာင့္ပင္။


            "ဝွစ္ …

ဝွစ္

ဟူးး ဟူး …

ဝွမ္း …

ဝုန္း ဝုန္းး …"


      အဝတ္စေလတိုးသံမ်ားနွင့္အတူ တဝုန္းဝုန္းျဖင့္ ေလထုအား ေႀကာက္မက္ဖြယ္ ထိုးခြဲသြားေသာ လက္ဝါးရိုက္ခ်က္မ်ား •••••

        လွပသည္။ ျမန္ဆန္သည္။အားမာန္ပါသည္။တိက်ေသသပ္သည္။ထိုအခ်က္အလက္မ်ားနွင့္  ျပီးျပည့္စံုသည့္ သိုင္းကစားမႈသည္ ျမဴနွွင္းမ်ားကို

ထုိးေဖာက္၍ က်ေရာက္ေနေသာ ေန႔အလင္းေရာင္ေအာက္၌ လူငယ္ေလးတစ္ဦးထံမွ ထြက္ေပၚေနသည္ကေတာ့ ထပ္ဆင့္အံ့ႀသဖြယ္ရာပင္ ျဖစ္ေပသည္။


    တည္ၾကည္ေသာမ်က္နွာ… ထူထဲနက္ေမွာင္ေသာမ်က္ခုံး… ေျဖာင့္စင္းေသာႏွာတံ … စူး႐ွေသာမ်က္လုံးမ်ားႏွင့္ ခန္႔ညားေသာလူငယ္ေလး။ထိုလူငယ္ေလးအား  နားေဘးမွေန၍ အနီးကပ္သင္ႀကားေပးေနသည့္

အဖုိးအုိတစ္ဦး ••••••

သို့ရာတြင္  ယင္းအဖိုးအို၏   အေႀကာင္းဇစ္ျမစ္ကိုသာ သင္သိခဲ့ပါက

အေစာပိုင္းက အံ့ဖြယ္အျဖစ္တို့သည္ သာမာန္ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္တစ္ခုထက္ မပိုနိုင္ေတာ့ေခ်။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္••••••


           တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းလွေသာ အမူအရာနွင့္  အရွိန္အဝါတစ္မ်ိဳး ထြက္ေပၚေနသည့္ဥပဓိရုပ္မွာ

ျမင္သမ်ွွလူတုိင္းဦးညႊတ္ခ်င္စရာေကာင္းလွၿပီး၊အနည္းငယ္ခ်ိဳင့္ဝင္ေနသည့္ နားထင္နွစ္ဖက္ …

စူး႐ွေတာက္ပလြန္းေသာမ်က္လုံးအစုံ … ဤသည္ကမူ သုိင္းပညာႏွင့္အတြင္းအားအရာ၌

အထြဋ္အထိပ္သို့ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း

သက္ေသျပေနသကဲ့သို႔ပင္။


             ထိုစဥ္ ျပံဳးေရာင္သမ္းေနသည့္ အဖိုးအို၏ ႏႈတ္ခမ္းမွာ တြန့္သည္ဆိုရုံမ်ွ

ေကြးညႊတ္၍ မ်က္ေမွာင္ႀကံဳ႔သြားကာ သူ၏ေသာတအာရုံ၌ ကိုက္တစ္ရာခန့္မွ ကုိယ္ေဖာ့၍

ေျပးလာေသာ ေျခသံတစ္ခုအား  အတိုင္းသား ၾကားလုိက္ရ၏။ ေျခသံမွာ ေပါ့ပါးလြန္းလွေသာ္လည္း အဖုိးအုိ၏

အတြင္းအားမွာ အံ့မခန္းျဖစ္သည္မို့

အနွီေျခသံအား အတိုင္းသားႀကားနိုင္သည္မွာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ အဖိုးအိုက သိုင္းကစားေနသည့္ လူငယ္ေလးအား  ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုလိုက္၏။


     " ေနမင္းသခင္ …

ေနမင္းေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္သုိင္းကြက္ …"


အဖိုးအုိ၏ အသံႀကားသည္နွင့္

ေနမင္းသခင္မည္ေသာ  လူငယ္ေလး၏လႈပ္ရွားမႈမွာ  ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပင္   ပိုမိုျပင္းထန္၍ ျမန္ဆန္သြားျပီး ေနမင္းေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္သုိင္းကြက္ျဖင့္ အနားသို့ေရာက္ရွိလာေသာ လူရိပ္အား တုိက္ခုိက္မိလ်က္သား ျဖစ္ေပသည္။

         စင္စစ္အားျဖင့္ ေနမင္းေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္သုိင္းကြက္မွာ ဓားသုိင္းကြက္ျဖစ္ျပီး

ေနမင္းသခင္က  လက္ဝါးေစာင္းျဖင့္

ဓားသဖြယ္ ထုိးခုတ္တုိက္ခုိက္လုိက္ျခင္းပင္ •••••


        လက္ဝါးေစာင္းအရိပ္မ်ား

ေထာင္ခ်ီထြက္ေပၚလာကာ

အနားရွိလူရိပ္ထံ တုိးဝင္သြား၏။သို့ရာတြင္

ေနမင္းသခင္မွာ ဘုမသိဘမသိျဖင့့္ သူတပါးအား အလကားသက္သက္ မေသေစလုိေသာေၾကာင့္အတြင္အားတစ္ဝက္ခန္႔သာ ထည့္ၿပီးတုိက္ခုိက္လိုက္ျခင္းသာ။သို့ေသာ္ သူ၏လက္ဝါးေစာင္းနွင့္ ထိလုလုအခ်ိန္တြင္ အနားရွိလူရိပ္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသျဖင့္ ေနမင္းသခင္မွာ

ေ႐ွ႕သုိ႔အရွိန္လြန္၍ ေမွာက္ရက္လဲ မတတ္ျဖစ္သြားကာ ကိုယ္ကိုေဖာ့၍ ထိန္းလိုက္ရေလသည္။


        ယင္းအခိုက္မွာပင္  ေနာက္ေက်ာမလံုသလို ခံစားလိုက္ရျပီး  အနီးကပ္ရန္သူ၏ အႏၲရယ္အေငြ႔အသက္ကိုလည္း  ရလိုက္ကာ နတ္မင္းအရက္မူး ေျခလွမ္းသုိင္းထဲမွ နတ္မင္းေလေပြသိုင္းကြက္ကို သုံးကာ ေျခကိုဝိုက္၍  ဆုတ္လုိက္ရေလသည္။


          "ဝွစ္ … ဝွစ္ …

ဟူး … ဟူး …

ဘုန္း …ဘုန္း …"


     ေနမင္းသခင္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွာ မွန္ကန္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ အေႀကာင္းကား မိမိရပ္တည္ခဲ့ေသာ ေနရာ၌  လက္ဝါးရာနွစ္ခု သဲ့သဲ့ထင္က်န္၍ ေနေသာေႀကာင့္ပင္။ထိုေႀကာင့္ ေနမင္းသခင္မွာ လူငယ္ပီပီ စိတ္ထြက္သြားကာ နတ္မင္းအရက္မူးသိုင္း၁၈ကြက္ထဲမွ နတ္မိစၧာ နဂါးသိုင္းကြက္ကို သံုးကာ အတြင္းအားအျပည့္ျဖင့္ လက္ဝါးရိုက္ခ်က္မ်ားအား တရစပ္အသံုးျပဳကာ တိုက္ခိုက္ပစ္လိုက္၏။


             " ဟူးး …ဟူးး …

ဝွစ္ ဝွစ္ …

ဝွမ္း ဝွမ္း …

ဝုန္းး … ဝုန္း … ဝုန္း …"


              အဝတ္ေလတိုးသံ ေလခြင္းသံမ်ားနွင့္အတူ နွင္းမႈန့္မ်ားေထာင္းေထာင္းထလ်က္ နဂါးတစ္ေကာင္ လြန္႔လူးေနသကဲ့သုိ႔ေသာ

လက္ဝါးရိုက္ခ်က္မ်ားၾကားဝယ္ အမည္မသိ လူရိပ္ကလည္း ေပါ့ပါးဖ်တ္လက္စြာ  ပြတ္သီကပ္သီျဖင့္ေရွာင္တိမ္းေနေလသည္။ေနမင္းသခင္မွာ မိမိအစြမ္းကုန္သံုးကာ တိုက္ခိုက္ေနေသာ္လည္း  ေအးေအးေဆးေဆးပင္ ေရွာင္တိမ္းေနနိုင္သည့္  ထိုလူရိပ္အား  အံ့ႀသစြာၾကည့္လုိက္မိရာ  အလြန္ပင္ အ့ံအားသင့္သြားရေလသည္။

မိမိတုိက္ခုိက္ေနေသာလူရိပ္မွာ လူဝတ္ေႀကာင္ မဟုတ္ပါပဲ

အလြန္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ရေသ့ႀကီးတစ္ပါး ျဖစ္၍ေနေခ်တကား။


            သို့ေသာ္ ေနမင္းသခင္၏ အံ့ႀသမႈ …

ႀကည္ညိဳဖြယ္ရာရေသ့ႀကီးတစ္ပါးဟူေသာ  အသိတို႔သည္ လူငယ္တစ္ေယာက္၏ မခံခ်င္စိတ္,

(မာန)၊ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္၏ သိကၡာတရားအား ခ်ိဳးနိုမ္ပစ္လိုက္ေသာ ရေသ့ႀကီး၏ စကားတစ္ခြန္းေႀကာင့္ ေပ်ာ္ပ်က္၍ သြားေပေတာ့သည္။


         "ဒီကဒကာေလးရဲ့ သိုင္းပညာက

ဘာမွ သံုးစားလို့မရပါလား.…"


         ခနဲ႔လုိက္သည့္စကား •••

   လူငယ္တစ္ေယာက္၏ ရင္ဘတ္အား မီးထ ေတာက္ေစလိုက္သည့္စကား •••

         ပညာအတိမ္အနက္အားထိထိမိမိ

သိလို၍ထိထိေရာက္ေရာက္ေျပာဆိုလိုက္သည့္စကား ••••

        မွန္၏။ ရေသ့ႀကီး၏ တြက္ကိန္းကား မွန္လွ၏။အဘယ့္ေႀကာင့္ဆိုေသာ္ ေနမင္းသခင္က လူငယ္ပီပီ မခံခ်င္စိတ္ ျဖစ္သြားသည့္အတြက္  ႀကမ္းေပ့, ရမ္းေပ့, အစြမ္းထက္ေပ့ ဆိုသည့္တိုက္ကြက္တို့အား ကိုယ္အား,ဥာဏ္အား ရွိသမ်ွျဖင့္  အစြမ္းကုန္ ေဖာ္ထုတ္

တုိက္ခုိက္လာျပီမဟုတ္ပါေလာ။


    "ဒါက ေနမင္းမာန္ဟုန္…"


   "ဒါက ေနမင္းေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္…”


    "ေနမင္းတိမ္ေဖာက္ …"


  "အေမွာင္းခြင္း ေရာင္ျခည္…"


              ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ကမၻာပ်က္သည့္အလား ရႈပ္ေထြးသြားေစသည့္သုိင္းကြက္အမည္မ်ားမွာ

ကဗ်ာဆန္လွေသာ္လည္း

သိုင္းအားအရွိန္အဟုန္တို့ကား ကဗ်ာမဆန္ မနုညံ့ေခ်။ တစ္ကြက္ဆုိ တစ္ကြက္ ထိေရာက္လြန္းလွသည္။


          "ဟိုင္းစ္ ယားစ္…

ဝုန္း … ဝုန္း …

ဝွမ္း ဝွမ္း …

ေျဖာင္း …ေျဖာင္း …"


       ေတာ္ရုံအဆင့္ျမွင့္

သုိင္းသမားပင္လ်ွင္  စိစိညက္ညက္

ေက်သြားေစနိုင္သည့္တိုက္ခိုက္မႈမွာ  ယခုအခါ   မိမိ၏ဆရာဖုိးဖုိးကဲ့သုိ႔ သုိင္းပညာ၌ အဆင့္လြန္ေနျပီျဖစ္ေသာရေသ႕ႀကီးအား  လံုးဝပင္ မထိခိုက္မိပဲ အနီးဝန္းက်င္ရွိ

ေက်ာက္တုံးေက်ာက္ခဲတခ်ိဳ့နွင့္  သစ္ပင္မ်ားကိုသာ ထိမိ,ရိုက္မိေလေတာ့သည္။

       သ့ုိေသာ္  ေနမင္းသခင္ကား ဇြဲမေလ်ာ့။ သိုင္းအားကို မခ်။ နွစ္ဆျမွင့္၍သာ တုိက္ခုိက္လာ၏။ဤသို့ျဖင့္ သိုင္းကြက္ေပါင္း ၂၀၀ေက်ာ္လာေသာ္လည္း   လက္ေလ်ာ့မည့္ပံုမေပၚသည့္ ေနမင္းသခင္အား ႀကည့္ကာ ရေသ့ႀကီးက  ျပံဳးလိုက္ျပီး  ဝါးတစ္ရိုက္ခန့္အကြာသို့ ေနာက္ျပန္ခုန္ဆုတ္လိုက္ကာ•••••


         "ကဲ … ဒကာေလး ေတာ္သင့္ၿပီ။

ဒီအသက္ဒီအရြယ္နဲ႔ တကယ္ကို

ထက္ထက္ျမက္ျမက္ရွိပါေပတယ္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သုိင္းေလာကမွာ

ေက်ာ္ႀကားလာမွာ  ဧကန္မုခ်ပဲ …"

ဟု  ခ်ီးက်ဴးစကားဆိုေလသည္။


         ထိုစကားေႀကာင့္ ေနမင္းသခင္ မွာ  ႐ွက္ကုိး႐ွက္ကန္းျဖစ္ကာ မ်က္နွာနီရဲသြားကာ ေအာက္သို့ငံု့ပစ္လိုက္မိေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္

မိမိ၏  အႀကီးအက်ယ္တုိက္ခုိက္မႈမွာ ရေသ့ႀကီး၏ အဝတ္စမ်ွပင္  မထိ္,မဟုတ္ပါေလာ။


          ထိုအခါ  တစ္ခ်ိန္လံုး ျငိမ္သက္ေနခဲ့သည့္ အဖိုးအိုက ရေသ့ႀကီး၏ အနားသို့သြားကာ  ဦညႊတ္လိုက္၏။ယင္းေနာက္တြင္မူ •••••


        " ရေသ့ႀကီး … လာဗ်ိဳ႔။ အဖန္ရည္ေလး ေသာက္ရေအာင္။ ဒါနဲ့ အလည္သက္သက္ပဲလား။

သုိင္းေလာက သတင္းထူးေတြဘာေတြ ပါလာေသးလား …"


           အဖိုးအုိမွ ရင္းနွီးကြ်မ္းဝင္စြာ စကားဆိုလိုက္ရာ  ရေသ့ႀကီးကလည္း ျပံဳးရႊင္စြာျဖင့္ အဖိုးအိုေခၚေဆာင္ရာသို့ ပုခံုးဖက္ကာ လိုက္သြားရင္းမွ •••••


         "ပါတာေပါ့  ဓားသခင္ႀကီးရယ္။

ဒါေပမဲ့ အခုေလာေလာဆယ္ အဲ့ဒါေတြ မေျပာခ်င္ေသးဘူး။ဓားသခင္ႀကီးရဲ႕

စစ္တုရင္ အစြမ္းတုိးတက္မႈ့ကုိပဲ ျမည္းစမ္းႀကည့္ခ်င္စမ္းပါဘိ …"

ဟု စကားဆိုလိုက္ရာ ႏွစ္ဦးစလံုးပင္ တဝါးဝါး ရယ္ေမာလိုက္မိႀကေတာ့သည္။


       " ဟား …ဟားး … ဟား

ဟား …ဟားး …ဟား  "


         ထိုအခါတြင္မွ ေႀကာင္တက္တက္ျဖစ္ေနသည့္ ေနမင္းသခင္မွာလည္း မိမိဆရာအဖိုးအိုနွင့္ ရေသ့ႀကီး၏ ပတ္သက္မႈအား သေဘာေပါက္သြားကာ •••••


        " ဖိုးဖိုးနဲ႔ ဖိုးရေသ့ႀကီးက သိေနႀကတာလား …”


           ေနမင္းသခင္၏ အေမးေႀကာင့္ အဖိုးအုိက ျပံဳးလိုက္ျပီး ေနာက္မွလိုက္လာသည့္ ေနမင္းသခင္ဖက္သို့ လွည့္ကာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္၏။


     "သိတာေပါ့ …လူေလးရာ။

မွတ္ထားေနာ္  ဒီရေသ့ႀကီးကို

သုိင္းေလာကမွာ နတၳိရေသ့ႀကီး …

လုိ႔ ေခၚၾကတယ္ …"


        "ဟုတ္ကဲ့ ဖိုးဖိုး …

ကြၽန္ေတာ္ မွတ္ထားပါ့မယ္ …၊

         ဖိုးေရသ့ …

တပည့္ေတာ္ကုိ ခြင့္ျပဳပါအုံး…

”ဟု ယဥ္ေက်းစြာဆိုကာ ဂါရဝျပဳလိုက္ျပီး ေတာင္ေစာင္းဘက္သို့ ထြက္လာခဲ့လိုက္၏။


      <> <> <> <> <> <> <> <> <>


     #သ႑ာန္မဲ့ေႁမြနွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္


      ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္ျဖစ္ေသာ္လည္း မုိးထိေတာင္ေပၚ၌

ေနေပ်ာက္ထုိးယုံမ်ွသာ ရွိေပသည္။

ရေသ့ႀကီးနွင့္ ဓားသခင္အဖိုးအိုတို့မွာ

စစ္တုရင္ထုိးေနရင္း ပတ္ဝန္းက်င္ အား ေမ့ေလ်ာ့ေနေလသည္။

ေနမင္းသခင္မွာ  မလာသဖူး အလာထူးသည့္ဧည့္သည္ရေသ့ႀကီးနွင့္ မိမိတို့ေျမးအဖိုးနွစ္ေယာက္

စား,ေသာက္ရန္အလ့ိုငွာ

ထင္းေကာက္ရင္းျဖင့္ သစ္သီးသစ္ဥတခ်ိဳ့ကို ရွာရန္

ေတာင္ေစာင္းဘက္သို့္ ထြက္လာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ေနမင္းသခင္မွာ လမ္းေလ်ွာက္ရင္းမွာ ဟိုဟိုဒီဒီ  ရွာေဖြလ်က္ရွိရာ

မိမိေ႐ွ႕ တစ္လံေလာက္အကြာမွ  တစ္ကုိယ္လုံးျဖဴစြတ္ေနေသာ

ေႁမြေလး တစ္ေကာင္အားေတြ႔လုိက္ရသျဖင့္  စိတ္ဝင္စားသြား၏။ႏႈတ္မွလည္း ••••


     "စိတ္ဝင္စားပဲ …

ေႁမြက  စြတ္စြတ္ျဖဴေနတာ။ ဖိုးဖိုး ဟိုတစ္ခါေျပာဖူးတဲ့ သ႑ာန္မဲ့ေႁမြဆိုတာလား မသိဘူး…"


         သ႑ာန္မဲ့ေႁမြ …

ေနရာအလုိက္

အေရာင္ေျပာင္းလဲတတ္ေသာေၾကာင့္   သ႑ာန္မဲ့ေႁမြ ဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ထို့အျပင္  တစ္ေကာင္ဆုိတစ္ေကာင္ ႐ွားပါးလြန္းလွသလုိ, အဆိပ္လဲျပင္းလြန္းလွေပသည္။၄င္းသ႑ာန္မဲ့ေျမြအား

အလြန္းေအးေသာေနရာႏွင့္

အလြန္ပူေသာေနရာ၌သာ ေတြ႔ရွိနိုင္ျပီး

ေရခဲၫြန္႔ဟုေခၚေသာ … ႐ွားပါေဆးဖက္ဝင္အပင္၏

အၫြန္႔ႏွင့္  ငရဲပန္းဟုေခၚေသာ… အဆိပ္ပန္းကုိသာစားေသာက္တတ္ေသာ သတၲဝါျဖစ္သည္။

      ေျမအေနထားအေလ်ာက္ အေရာင္ေျပာင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ ေတာ္ရုံမ်က္စိျဖင့္ မျမင္နိုိင္ပဲ

အတြင္းအားေကာင္းၿပီး ကံအလြန္ေကာင္းသူနွင့္ ကံအလြန္ဆိုးသူသာ ႀကံဳေတြ႔နိုင္ေပသည္။


         လြန္ခဲ့ေသာ

နွစ္ေပါင္း၆၀ေက်ာ္ခန္႔က

မုယုံက်ဲ ဟူေသာ သုိင္းမိစၦာတစ္ေယာက္ သုိင္းေလာက၌ ထြက္ေပၚခဲ့ေပသည္။သူ၏  ငယ္ဘဝကတည္းက အၾကံအစည္မွာ

သုိင္းေလာကအား အုပ္စုိးရန္ ဟူ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မုယုံက်ဲမွာ မိမိအတြင္းအား အထိဋ္အထိပ္

ေရာက္ရန္အတြက္ သ႑ာန္မဲ့ေႁမြအား ႀကိဳးစားရွာေဖြခဲ့ေလသည္။အေႀကာင္းမွာ သ႑ာန္မဲ့ေႁမြ၏ ေသြးအားေသာက္သုုံးလ်ွင္

အဆိပ္ၿပီး၍

အပူအေအးအတြင္းအားကုိပါ

ရ႐ွိနိုင္ေသာေႀကာင့္ျဖစ္၏။


      မုယုံက်ဲမွာ လူမုိက္ကံေကာင္း… ဟူ၍ ဆုိရေပမည္။

ဤမိုးထိေတာင္ေျခကပင္လ်ွင္  မုယံုက်ဲတစ္ေယာက္

သ႑ာန္မဲ့ေႁမြအား ရရွိခဲ့ျပီး

ေႁမြ၏ေသြးအားေသာက္သုံးႏုိင္ခဲ့ေလသည္။ ထုိ့ေနာက္

အနက္ေရာင္သုိင္းေလာက၌ ႐ွိေသာ

တစ္ကိုယ္ေတာ္သိုင္းထိပ္သီးမ်ားအား၄င္း၊ အစုအဖြဲ႔မ်ားအား၄င္း၊ သိုင္းဂိုဏ္းမ်ားအား၄င္း

အေလာင္းအစားျဖင့္ စိန္ေခၚ၍ တုိက္ခုိက္ေလေတာ့သည္။

မုယုံက်ဲကား  ဥာဏ္ေကာင္းသူပီပီ သူ၏စိန္ေခၚမႈ၌ အေလာင္းအစားတစ္ခု ထည့္သြင္းထား၏။အနွွီးအေလာင္းအစားမွာ  မိမိကိုနိုိင္လ်ွင္

မိမိက တပည့္ခံမည္ျဖစ္ျပီး  မိမိ၏ သုိင္းပညာအား ေပးမည္။သူကႏုိင္လ်ွင္ သူ့့ထံ၌ တပည့္ခံ၍  တတ္သည့္သုိင္းပညာအား သူ႕အား ေပးရမည္ …ဟုူေသာ အေလာင္းအစားပင္ ျဖစ္ေပသည္။


            သို့ရာတြင္ မုယုံက်ဲ၏ အပူအေအးအတြင္းအားေၾကာင့္

ယွဥ္ၿပိဳင္သူတုိင္း  ရႈံးနိမ့္ကာ အနက္ေရာင္သုိင္းထိပ္သီး  အကုန္နီးပါး မုယုံက်ဲလက္ေအာက္သို့ေရာက္ခဲ့ရသည္။ဤသို့ျဖင့္  က်န္အနက္ေရာင္လက္ေအာက္ငယ္သား သိုင္းသမားမ်ားမွာလည္း အလိုလိုပင္ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သြားကာ အနက္ေရာင္သိုင္းေလာက၏ ဘုရင္မုယံုက်ဲအျဖစ္သို့ ေရာက္ရွိလာေလေတာ့သည္။ထိုအခါ

 မုယုံက်ဲက မိမိလက္တြင္းသို့

ေရာက္႐ွိလာေသာ

အနက္ေရာင္သုိင္းက်မ္းမ်ားထဲမွ အရက္စက္ဆုံးသုိင္းကြက္မ်ားအား ျပဳျပင္တည္းျဖတ္၍ စုစည္းကာ ေသမင္းဧကရာဇ္သုိင္းက်မ္း ေခၚ  မိစၦာသုိင္းက်မ္းကို  ဖန္တီးျပဳစု၍ ေလ့က်င့္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလသည္။


          ဤေနာင္ မိမိလက္ေအာက္ခံအျဖစ္ဝင္ေရာက္ရန္ အျဖဴေရာင္ သိုင္းေလာကအား  စစ္ေၾကညာေလရာ •••

       ေ႐ွာင္လင္ဂုိဏ္း ၊ ဝူတန္းဂုိဏ္း ၊ ဟြာဆန္းဂုိဏ္း၊

ေအာ့ေမဂုိဏ္း၊ ေတေလဂုိဏ္း၊ ပန္းစႀက္ာဂုိဏ္း …ဟူေသာ ဂုိဏ္းႀကီး ေျခာက္ဂုိဏ္းနွင့္တကြေသာ  အျဖဴေရာင္ဘက္ေတာ္သား သုိင္းသမားတို့က   မုယုံက်ဲအား တားစီးနိုမ္နင္းရန္ က်ိဳးစားၾကရာမွ စ၍  သုိင္းေလာကသားတုိင္းေမ့မရႏုိင္သည့္  ေသြးေခ်ာင္းစီးတိုက္ပြဲႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့ေတာ့သည္။


          ဤေနာက္တြင္မွ  တစ္ေန့တျခားဆိုးဝါးလာေသာ မုယံက်ဲအား တားစီးရန္ (သူ့့တုတ္ျဖင့္ သူ့့ျပန္ရိုက္သကဲ့သို့ …) သူ့့နည္းျဖင့္ သူ့့ျပန္တိုက္ရန္ စဥ္းစားမိႀကေတာ့သည္။

      သုိင္းေလာကရွိ အျဖဴေရာင္သုိင္းဂုိဏ္းခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ အေက်အလည္ေဆြးေႏြးကာ အစည္းအေဝးထိုင္၍  အဆံုးသတ္၌ မုယံုက်ဲအား ယွဥ္ျပိ္ဳင္ရန္

တစ္ကိုယ္ေတာ္သူရဲေကာင္း  ေရာင္ျခည္ဓားသမားအား ေရြးခ်ယ္ခဲ့ႀက၏။


    ၄င္းေရာင္ျခည္သိုင္းသူရဲေကာင္းအား

ေ႐ွာင္လင္ဂုိဏ္းမွ စၾက္ာဝဠာအတြင္းအားသုိင္း၊

ဟြာဆန္းဂုိဏ္းမွ တုကူးဓားသုိင္း၊

ဝူတန္းဂုိဏ္း မွ တိမ္ေလွကား ကုိယ္ေဖာ့ပညာနွင့္ ထိုက္က်ိဓားကြက္အနွစ္ခ်ဳပ္၊

ေတေလဂုိဏ္း မွ နဂါးမုန္တုိင္း ၁၈ ကြက္ …တည္းဟူုေသာ

ထိပ္တန္းသုိင္းပညာမ်ား၊

ေအာ့ေမဂုိဏ္းမွ(အဆိပ္နိုင္)ႏွစ္တစ္ေထာင္ ေသြးေက်ာက္နွင့္

ေခတၱရာပန္းဂုိဏ္းမွ ဂုိဏ္းေစာင့္ႀကီးေလးဦး၏

အတြင္းအား လြဲေျပာင္းျခင္းျဖင့္လည္း ပံပိုးကာ  ျပီးျပည့္စံုေသာ သစၥာရွင္ေရာင္ျခည္သုိင္းသမားအား မုယုံက်ဲႏွင့္ သေဘာတူညီမႈယူလိုက္နိုင္သည့္ ၂နွစ္ဟူေသာ ကာလအတြင္းမွာပင္  ွအျပင္းအထန္သင္ႀကားေလ့က်င့္ေပး၍ ေမြးထုတ္နိုင္ႀကခဲ့ေပသည္။


         သို့ရာတြင္လည္း ၂နွစ္ျပည့္သည့္အခ်ိန္၌

မုယုံက်ဲႏွင့္ ေရာင္ျခည္သုိင္းသမား တုိ႔မွာ  မည္သည့္အေႀကာင္းမွ မသိရပဲ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႀကေလ၏။ •••

        ထို့အခ်ိန္မွစ၍

မုယုံက်ဲမ႐ွိသည့္ေနာက္ပုိင္း အနက္ေရာင္သိုင္းေလာကသည္လည္း သူတစ္လူ ငါတစ္မင္းစနစ္နွင့္

ျပန္ျဖစ္သြားကာဝါးစည္းေျပသကဲ့သို့ ေျပ၍  အျဖဴေရာင္သုိင္းသမား၏

ျဖိဳခြင္းတုိက္ခုိက္မႈကို ခံရကာ  တခ်ိဳ့လည္း

အမုိက္ဇာတ္သိမ္းသြားၾကရေလသည္။တခ်ိဳ့မွာမူကား  သိုင္းေလာကမွ

ဇာတ္ျမဳပ္သြားႀက၏။

        သို့ေသာ္  ယေန႔တိုင္ သိုင္းေလာကသားမ်ား ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာ္သံုးေကာင္… ျဖစ္ေနသည့္ ပေဟဠိသည္ကား ••••

      ေသမင္းဧကရာဇ္မုယုံက်ဲႏွင့္ ေရာင္ျခည္သုိင္းသမားတုိ႔   ဘယ္ေရာက္ကုန္ႀကပါသနည္းဟူသည္နွင့္အတူ  မုယံုက်ဲ၏ အနက္ေရာင္ရတနာ ေသမင္းဧကရာဇ္သိုင္းက်မ္းသည္၄င္း …  ေရာင္ျခည္သိုင္းသမား၏ အျဖဴေရာင္ရတနာ ေရာင္ျခည္သိုင္းက်မ္း(မွတ္စု)သည္၄င္း …   အေတြးရခက္သည္ ပုစၧာမ်ား

ျဖစ္ကာ  အစဥ္အျမဲတိုင္းသာ

ေနာင္လာေနာင္သားတုိ႔၏ အိပ္ရာဝင္ပုံျပင္သဖြယ္ ျဖစ္၍ေနခဲ့ေပေတာ့သည္။



*Thant zin htun

No comments:

Post a Comment

ေနမင္းသခင္နွင့္ေသမင္းဧကရာဇ္ (အပုိင္း ၁၃)

​ေနမင္​းသခင္​ႏွင္​့ ​ေသမင္​းဧကရာဇ္​ အပုိင္​း ၁၃ စာ​ေရးသူ သန္​ဇင္​ထြန္း ​ေက်ာက္​စိမ္​းနန္​း​ေတာ္​ႏွင္​့ အတိတ္​မွအမည္​းစက္​မ်ား... ​​ေက်...